Fiti alaturi de noi

Puteti fi alaturi de noi trimitand textul SZEKREF la numarul 7472, valabil in retelele Orange, Telekom si Vodafone Romania.

In acest fel veti achizitiona wallpaperul nostru pentru doar 10 euro, suma utilizata in folosul Bisericii.

Urmati instructiunile de confirmare primite prin SMS. La final veti primi un cod de validare pe care va rugam sa il introduceti in campul de mai jos pentru a confirma plata.

Va multumim.

Validare Cod SMS:

Picturile murale din corurile, navele si sacristia bisericii, respectiv procesul de restaurare

În cadrul restaurării, tencuielile și zugrăvelile ce acopereau suprafețele pictate au fost îndepărtate strat după strat, cu păstrarea tuturor straturilor suprapuse. Suprafețele de tencuieli desprinse au fost consolidate prin tivirea marginilor și prin injectare, lacunele tencuielilor fiind completate cu mortar de var. Integrarea cromatică s-a realizat cu acuarelă fără adăugare de liant, astfel că adaptările cromatice sunt reversibile. Lipsurile stratului pictural au fost integrate în tehnica velatura și ritocco. Chituirile la nivel de dimensiuni mici au fost înglobate în tehnica tratteggio.
În interiorul bisericii se pot identifica în total cinci straturi de tencuieli și zugrăveli istorice:
– Primul strat este o tencuială colorată cu imitație de asize având nuanță roșiatică cauzată de incendiu. Această tencuială original de nuanță gălbuie reprezintă primul strat aplicat după finalizarea construirii bisericii și a acoperit întreaga suprafață interioară a corului central. Tencuiala a căpătat o decorație albă de asize. Tencuiala respectivă s-a aplicat probabil în a doua jumătate a secolului XIII.
– Reprezentarea de scene pe zone izolate de pe latura de nord și sud a navei centrale constituie cel de al doilea strat. Aceste picturi murale s-au aplicat pe un strat gros (de glet) de var. Dintre cele două scene de pe zidul de nord al corului, una descrie mucenicirea lui Sf. Bartolomeu, iar fragmentul de pe zidul de sud, pictat deasupra sedilei îl reprezintă pe Isus pe un tron între doi îngeri. Aceste picturi murale reprezintă cele mai timpurii reprezentări figurative ale interiorului bisericii, fiind realizate la sfârșitul secolului XIII sau cel târziu începutul secolului XIV.
– Cel de al treilea strat conține acele fragmente de picturi murale care sunt identificate exclusiv pe latura de sud a corului central. Pe aceste picturi realizate cu tehnica al fresco se pot identifica urmele alterărilor de culoare cauzate de incendii. În cadrul registrului de mijloc, cel mai bine conservat, se pot identifica elemente din legenda Sfintei Margareta din Antiohia. În interiorul sedilei identificate și restaurate în cadrul lucrărilor de reabilitare se găsește imaginea unui episcop sfânt, făcând parte din acest strat de picturi, care datează probabil de la începutul secolului al XIV-lea.
– Cel de al patrulea și ultim strat medieval, original, acoperea întreaga suprafață a corului central respectiv lateral sud. Picturile murale de pe zidul sudic al navei laterale sud, pilaștri din această zonă, de pe suprafețele de deasupra arcurilor de triumf (nava laterală sud și nava centrală), laturile spre nave aparțin acestui strat. Pe latura de nord a corului central se află Buna Vestire, iar pe latura de nord-est a absidei nașterea lui Isus Hristos, sub care se află Încoronarea Fecioarei. În registrul de jos se pot identifica fragmente din imaginile unor episcopi sfinți. Pe zidul nordic al corului lateral sud este reprezentat: Sf. Nicolae calmând marea și probabil Sf. Ursula. În registrul de sus al feței sudice sunt prezenți cei patru învățători ai bisericii (Sf. Grigore, Sf. Ambrosie, Sf. Augustin, și Sf. Ieronim), iar pe boltă simbolurile apostolilor. Pe zidul sud al colateralei sudice se pot observa trei imagini ale sfintelor feminine. Pe primul pilastru sudic al navei centrale sunt prezentate imaginile lui Sf. Oswald pe latura sud și al lui Sf. Nicolae pe latura vest. Pe latura dinspre navă a arcului de triumf este vizibilă scena Judecății de Apoi de dimensiuni semnificative. Tot acestui strat aparțin fragmentele de picturi murale păstrate pe bolta absidei principale. Al patrulea strat provine de la sfârșitul secolului XIV – începutul secolului XV.
– Suprafețele zidurilor corului lateral nord și ale sacristiei sunt tratate cu o tencuială istorică văruită în alb, în care se găsesc multiple scrijeleli, inscripții scrijelite. Inscripțiile datate provin din perioada secolelor a XVI-XVIII.
– Al cincilea strat cuprinde fragmente de inscripții (pictate) din 1703 de pe laturile nord și nord-est ale corului central, precum și cea de pe pilastrul estic dintre nava centrală și colaterala nord. Datorită faptului că inscripția de pe latura nord a corului central în mare parte se suprapunea peste imaginea lui Sfântului Bartolomeu, a fost extrasă și reașezată pe zidul nordic al transeptului.

.: © 2015 Szeki Reformatus Templom ::: Biserica Reformata din Sic ::: Sic Calvinist Church :.